close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפליקציית המזוזות תאחד ימין ושמאל?

מערכת שורשח חשוון, תשעו21/10/2015

אפליקציה חדשה בישראל תבדוק מזוזות. הפרזנטורים: מירי רגב דוד דאור ומרים פרץ

תגיות:
לרגל גל הטרור שפוקד את מדינת ישראל והחיבור של הציבור הישראלי למסורת היהודית השיקו באיגוד רבני קהילות אפליקציה חדשה שתיתן מענה לבדיקת מזוזות.

האפליקציה תאפשר לציבור הרחב לצלם את הקלף של המזוזה ולשלוח דרך האפליקציה החדשה למוקד בדיקה מיוחד של איגוד רבני קהילות שם יבדקו רבנים מומחים את המזוזה ויוכלו לתת מענה מיידי.

האפליקציה החדשה פותחה במסגרת הביקוש ההולך וגובר של ציבור מסורתי לבדיקת מזוזות בשל היותן כתובות בכתב מיוחד, אותו רוב הציבור לא יודע לקרוא ובשל חשיבות שלמות הטקסט של המזוזה.

את האפליקציה החדשה מלווים שורה של
פרזנטורים אשר מדברים על חשיבות המזוזה.

בין האישים שהתנדבו להוביל את הנושא שרת התרבות מירי רגב, מרים פרץ אמם של שני חיילי צה"ל שנהרגו בלבנון ועזה. חברי כנסת משמאל וימין: ח"כ עליזה לביא, ח"כ איתן כבל, ח"כ רוויטל סוויד ח"כ ניסן סלומיאנסקי,  הזמרת ריף כהן והזמר דוד דאור.

לדברי מנכל איגוד רבני קהילות עמיחי אליהו, הבדיקה תיעשה באמצעות צילום של הקלף בפלאפון ושליחתו באמצעות האפליקציה למוקד של איגוד רבני קהילות בחינם ולאחר מספר ימים יקבלו השולחים תשובה כתובה עם הסבר מפורט.

רבני האיגוד אינם כותבים מזוזות, ואלו שיימצאו פסולות בעליהם יוכלו לרכוש חדשות בחנויות היודאיקה הסמוכות למקום מגוריהם.

"הרעיון הוא בעצם לאפשר להם לדעת שהמזוזה פסולה דבר שאנשים שלא מומחים בנושא אינם יכולים לדעת בלי בדיקה מקצועית" מסביר אליהו.

לדבריו "הפרויקט נולד בעקבות שילוב של התעוררות הציבור המסורתי לאחר פרשת גרבו וכחלק מהרצון של עם ישראל לקיום מצוות השומרות על בטחונו האישי. במסגרת החיבור שלנו לקהילות מסורתיות בארץ גילינו המון פניות של ציבור רחב שלא יודע איפה הוא יכול לבדוק את המזוזה והאם היא פסולה ולכן החלטנו לצאת במיזם אשר יוכלו לתת תשובה פשוטה ללא כל מאמץ השואלים".

בינתיים מצליחה האפליקציה לאחד את הימין והשמאל.

שרת התרבות מירי רגב שהביעה תמיכה בפרויקט אמרה  "כשיש לך מזוזה בפתח הבית אתה יודע שזה איש יהודי, שזה איש יהודי מאמין. שזה איש יהודי שיודע שצניעות וחמלה צריכים להיות אצלנו כי הכל בסופו של דבר מבורא עולם".

ח"כ איתן כבל הסביר בסרטון ההסברה כי כמו שאני כל הזמן אומר  ברוך ה', בעזרת ה' מבלי לשים לב שאני אומר זאת, כך מבחינתי כשאני מנשק מזוזה, זה להיות להיות חלק מההוויה הרוחנית של הבית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה